30 Mayıs 2012 Çarşamba

Omuzda Tendinit, Bursit, Subakromiyal Sıkışma Sendromu - Reçete

Şikayet: Omuz bölgesinde veya kolda ağrı, özellikle kolu yukarı kaldırırken, arkaya götürürken ağrı olması, omuzun üstüne yatamama, kısıtlılık
Tanı: Hasanın önce boyun bölgesi muayene edilir. Boyun muayenesi normal bulunur. Omuz bölgesi palpe edilir. Supraspinatus ve biseps kısa başı yapışma yerleri ağrılı olabilir. Omuzda impingement testlerine bakılır, yapılan testler pozitiftir. Omuz hareketlerine bakıldığında hareketler hafif kısıtlı ve ağrılı bulunur. Elini sırtına götürmede hasta zorlanabilir.

Tedavi: Omuz bölgesine 20 dakika soğuk uygulama (iki-üç saat ara ile günde dört-beş kez), NSAİİ ve analjezik verilmesi. Topikal ajanların uygulanması. Medikal tedavi başlangıç döneminde ise faydalı olabilir. Medikal tedaviyle geçmezse, kontrole geldiğinde medikal tedaviye ek olarak fizik tedavi ve rehabilitasyon başlanması yararlı olur.
Reçete 1 (Akut dönemde)
1.       Voltaren amp 5 gün, ağrı şiddetli devam ediyorsa en fazla 10 gün. S: 1x1
2.       Doladamon tb veya Minoset plus tb veya Geralgin K tb veya Vermidon tb S: 3x1
3.       Anestol krem S: 2x1 haricen
4.       Dolgit krem S: 2x1 haricen
5.       Soğuk uygulama (iki-üç saat ara ile 20 dakika)
Reçete 2 (Akut dönemden sonra)
1.       Oksamen tb veya Voltaren ret tb veya Melox fort tb S: 1x1 tok
2.       Doladamon tb veya Minoset plus tb veya Geralgin P tb veya Vermidon tb S: 3x1
3.       Dolgit krem veya Voltaren emulgel veya Fast jel S: 2x1 haricen
4.       Anestol krem S: 2x1 haricen
5.       Soğuk uygulama (iki-üç saat ara ile 20 dakika)
Uyarı: Tedavi seçenekleri ile ilgili bilgiler tıp doktorları ve öğrencilerine yöneliktir, buradaki bilgilere göre tedavi planı yapılmamalıdır.