8 Haziran 2012 Cuma

De Quervain Tenosinoviti

ICD-10: M65.4
Abdüktor pollisis longus ve ekstansör pollisis brevis tendonlarının el bileğinde birinci dorsal kompartman düzeyindeki stenozan tenosinovitidir. Sıklıkla 30-50 yaşındaki kadınlarda görülür.
Etyolojisinde tekrarlayıcı travma, aşırı kullanım söz konusu olup, örgü örme, piyano çalma, klavye kullanımı, golf oynama gibi uğraşıları olanlarda sıktır. Ayrıca romatoid artrit, psöriatik artrit gibi inflamatuar artritlerde ve hamilelikte de görülebilir. Hastanın başlıca semptomu, el bileğinin radial dorsal bölümünde ve başparmakta ağrıdır.

Muayenede radial stiloid üzerinde ağrı, hassasiyet ve/veya şişlik mevcuttur. Başparmak abdüksiyonu ve ekstansiyonunda ağrı artar. Tipik olarak Finkelstein testi pozitiftir. Tanısı genellikle klinik bulgularla konur.
dequervain ve kesişme sendromu
Ayırıcı tanıda karpometakarpal eklem osteoartriti ve kesişme sendromu ile karışabilir.
Kesişme sendromu, ikinci dorsal ekstansör kompartmandaki ekstansör karpi radialis longus ve brevis tendonlarının abdüktör pollisis longus ve ekstansör pollisis brevis tendonlarıyla kesiştiği bölgedeki tenosinovittir. Kesişme sendromunda ağrılı olan bölge el bileğinin yaklaşık 4 cm proksimalindedir.
birinci karpometakarpal eklem osteoartriti
Karpometakarpal eklem osteoartritinde eklem üzerinde ağrı ve krepitasyon mevcuttur. De Quervain tendiniti karpometakarpal eklem osteoartriti ile birlikte görülebilir.
 uzun oponens ateli
Tedavi genelde konservatiftir. Tendonlar, başparmağı MKF eklemden palmar abdüksiyonda, el bileğini 15-20 derece ekstansiyonda stabilize eden uzun oponens ateli ile 2-3 hafta immobilize edilir. NSAİİ verilir. Daha sonra fizik tedavi (tens, ultrason, lazer...) ve başparmak ve el bileğine mobilizasyon egzersizleri uygulanır. Semptomları devam eden hastalarda tendon kılıfına lokal steroid enjeksiyonu yapılabilir. Steroid enjeksiyonu ile hastaların %70'inde tam ve uzun süreli rahatlama sağlanır. Semptomları konservatif tedaviye rağmen 6 aydan uzun süren hastalarda cerrahi dekompresyon endikasyonu mevcuttur.
Enjeksiyon tekniği
Enjeksiyon terapisinden önce immobilizasyon ve NSAİİ mutlaka denenmelidir.
Dikkat edilmesi gereken yapılar
Önemli sınır noktaları, radius kemiğinin stiloid prosesi, trapezium kemiği, 1. metakarp, 1. ve 2. dorsal kompartmanlar, abduktor pollicis longus ve ekstansör pollicis brevis kasları tendonlarıdır. Bu tendonların sınırlarını oluşturduğu anatomik enfiye çukurunun içinden geçen radial arter ve radial sinirin yüzeyel dalları dikkat edilmesi gereken yapılardandır.
Teknik
Alkol ile bölge silinir. El bileği eklemi hafifçe ulnar yöne ve başparmak fleksiyona alınır. İğne etkilenen kasın yönüne paralel olarak ilerletilir ve iğne deriye neredeyse yatay olarak yönlendirilir. Başparmak abdüksiyonda ve ekstansiyonda iken, radial stiloid prosesin distalinde tendonların gidiş yönleri palpe edilir.
İğne birinci ekstansör kompartmana ve radial stiloid prosese doğru proksimal yönde ve abduktör ve ekstansör tendonlara paralel yerleştirilir. Direkt tendon içine enjeksiyon yapılmamalıdır.

3 yorum:

1. Güzel toparlanmış, teşekkürler. 1. video çalışıyor mu emin değilim?

YanıtlaSil
  2. Ben 29 yaşındayım veterinerim hayvanlara deri alti asi yaparken 2015 ağustos ayında bu hastalığa yakalandim kullanmadığım ilaç bitkisel tedavi kalmadı kesinlikle geçmedi sol bilegimi baş parmagimi kullanamiyordum sonra 2016 şubat ayinda ankarada numune hastanesinde 15 dklik bi ameliyat oldum hiç bu sorun kalmadı çok şükür ama 3 ay elimi hiç yormadim yumruk yapıp bıraktım egzersiz yaptım günde 5.6 kez.. eğer böyle bi rahatsızlık varsa 1 haftada gecmiyorsa hemen beklemeyin ameliyat olun zor bi hastalık

YanıtlaSil
  3. acaba numune hastanesınde hangi bölum hangi doktora gttiniz yazarsanız sevinirim