11 Haziran 2012 Pazartesi

Medial Epikondilit

ICD-10: M77.0
Golfçü dirseği olarak da adlandırılan medial epikondilit, humerusun medial epikondili üzerinde origosu olan el bileği fleksör ve pronator kaslarının tendonlarının kronik inflamasyonudur. Bu kaslar pronator teres, fleksör karpi radialis ve fleksör karpi ulnaristir. Lateral epikondilite göre daha seyrek görülmektedir.
Etyopatogenezinde, lateral epikondilite benzer şekilde bu kasların tendon yapışma yerlerinin, el bileğinin fleksiyon ve pronasyon şeklinde aşırı kullanımına yol açan mesleki, uğraşsal veya sportif aktiviteler sonucu zedelenmesi, inflamasyonu ve fibrozisi yer almaktadır.
Klinik olarak hastalarda medial epikondilden ön kola yayılan ağrı yakınması mevcuttur. Muayenede, medial epikondil üzerinde palpasyonla hassasiyet mevcut olup, dirsek ekstansiyonda iken el bileğine dirence karşı fleksiyon ve pronasyon yaptırıldığında ağrı artar. Ayırıcı tanı açısından hasta, dirsekte kübital tünel sendromu ve ulnar kollateral ligaman rüptürü yönünden incelenmelidir. Kübital tünel sendromu medial epikondilitle birlikte de görülebilir.
Tedavi ve rehabilitasyon yaklaşımı lateral epikondilitte olduğu gibidir.

2 yorum:

1. kubıtal tunel sendromum var baslarda uyuşma olmasada 4 ve 5 farmaklarda uzun surelı uyusmalr oluyor emg testi sonrasında sag ve sol kol dırsekte ulnar sınır sıkışması tanısı konuldu ortopedi doktoru fızık tedavı ile düzele bilecegını soyledi fizik tedavi ile düzelme sansı varmıdır cerrahı mudahaleye gerek kalmadan atel kullanmalımıyım yada kas gevsetici kremler almalımıyım
    yardımcı olabilirsenız mınnettar kalırım tesekkurler

YanıtlaSil
  2. Özet bilgiler icin teşekkürler.

YanıtlaSil