21 Kasım 2014 Cuma

nöral terapi

İng: neural therapy
Tanım: Tamamlayıcı alternatif tıp yöntemlerinden biridir. Kronik ağrı ve hastalıkları tedavi etmek için vücuttaki belli bölgelere lokal anestetik enjeksiyonu yapılır. Lokal anestetik maddeler sinir liflerinin etrafına, skar dokularına, salgı bezlerine, tetik noktalara enjekte edilebilir.
İlk olarak 1925'te Alman cerrah Ferdinand Huneke tarafından o dönem yeni bir ilaç olan procaine kullanılarak uygulanmıştır. Nöral terapi uygulayıcıları normal kişide serbestçe dolaşan enerji akımları olduğuna inanmaktadır. Hastalık, yaralanma, stres, skar dokuları gibi nedenler bu akışı bozarak interferans alanları denilen dengesizliklere neden olur. Lenfatik akışın bozulması, elektriksel iletimin bozulması gibi durumların hastalıklara ve ağrıya yol açtığını, nöral terapinin bunları düzelterek etki ettiğini öne sürenler de vardır. Nöral terapi Almanya'da en sık başvurulan alternatif tıp yöntemlerinden biridir.
Skar dokuları tercih edilen enjeksiyon bölgeleri arasındadır
Nöral terapinin özellikle kronik ağrıları tedavi ettiği öne sürülmektedir. Ayrıca allerjik durumlar, baş ağrıları, artritler, astım, hormonal problemler, spor yaralanmaları, depresyon, menstrüel kramplar, cilt ve dolaşım problemleri gibi yüzden farklı durumda kullanılmaktadır.
Nöral terapi konvansiyonel tıptaki sinir blokajları ve lokal anestetik uygulamaları ile karıştırılmamalıdır. Nöral terapide uygulayıcı hastayı sorgulayarak şikayetinin nedenine karar verir ve sorumlu tuttuğu bölgeye enjeksiyon yapar. Bu bölge şikayetin olduğu yerden çok farklı bir yer olabilir. Enjeksiyonun amacı şikayete yol açtığı düşünülen enerji akışındaki tıkanmayı düzeltmektir. Enjeksiyonlar birkaç hafta süren seanslar şeklinde uygulanabilir. Bazen enjeksiyon ve ilaç kullanımı yerine belirlenen noktalara elektrik akımı ya da lazer uygulanması tercih edilebilir.
Nöral terapi üzerine bilimsel araştırmalar çoğunlukla Almanya kaynaklıdır ve kronik ağrıya etkisi üzerine yoğunlaşmıştır. Genel olarak bu yöntem bilimsel kabul edilmemektedir. Ağrı üzerine faydalı etkisi olabilir ancak diğer pek çok patolojik durumda etkisiz olduğu düşünülmektedir.
Ayrıca bakınız: proloterapi
Dış bağlantı: Nöral Terapi Derneği