29 Mayıs 2017 Pazartesi

Bir Gün Tek Başına - Devlet Hizmet Yükümlülüğü ve FTR Uzmanı

Eskiden üniversitede hocalarımız bize soru sorarken, örneğin bir hastalığı tanımamızı isterken, "Varsayalım dağın başındasın, laboratuvar yok, röntgen yok, ne yaparsın?" şeklinde konuşurlardı. "Mezun olunca mecburi hizmete gideceksiniz. Gittiğiniz yerde bir başınıza olacaksınız. Öykü ve fizik muayene ile tanı koymayı öğrenmelisiniz." Bu durum büyük oranda değişti. Artık küçük bir ilçe hastanesinde bile tomografi bulunabiliyor. Muayeneye gelen hastalar tetkik veya görüntüleme istemediğinizde onları önemsemediğinizi sanabiliyor.
Son zamanlarda memleketin dört bir yanında uzay üssü gibi hastaneler açıldı. Bazı yolundan geçmeye bile çekineceğiniz yerlerde, büyük şehirlerin kadim hastanelerinden daha donanımlı hastanelerle karşılaşabilirsiniz. Genelde buralara yeni mezun pratisyen ve uzman doktorlar devlet hizmet yükümlülüğü kurası ile atanıyor. Devlet altyapı olarak ciddi yatırım yaptığı yerlerde, bunun karşılığı olan sağlık hizmetinin de verilmesini istiyor. Gerçekten de bu tür hastanelerde çalışan doktorların başarılarıyla haber sitelerinde karşılaşmış olabilirsiniz. Elbette iyi işleyen bir hastane için malzeme ve tek tek branş uzmanları dışında birbirini tamamlayan bir ekip ve deneyimli sağlık personeli gerekiyor.
Yine de bir doktor olarak mecburi hizmette klasik senaryo ile karşılaşmanız hala olası. Bir bölgeye atanan branşınızda ilk uzman olabilirsiniz. Çalışmanız için ideal koşullar sağlanmamış olabilir. Bu durumda kendi sisteminizi kurmanız gerekebilir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmetleri için sıfırdan bir ünite nasıl kurulabilir? İnternette bu konuda çeşitli teknik şartnameler bulunuyor. Ben de kendimce bir dilekçe ve malzeme listesi hazırladım. Umarım bu konuda sıkıntı çeken birilerine yardımcı olur.

Belge: